Terrängbil.net - Forum Homepage
Forum Home Forum Home > Terrängbil > Bilder & Filmer - Images and Movies
  New Posts New Posts RSS Feed: Flytt av valpen
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Flytt av valpen

Post Reply Post Reply
Author
Moderator Group
Moderator Group

Online Status: Online
Post Options Post Options   Quote H.Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Flytt av valpen
    Posted: 30 Jul 2010 at 11:05
Jag skulle flytta min valp till garaget i Olerum från stugan vid köromerådet, och var själv men har ju nu tillgång till 13 bilen. och efter lite funderandes så tog jag 13 bilen och for i väg för att prova min lite halv tokiga ide.

Då jag har blivit lite inspirerad av Klas.B sitt bygge Myrmonstret som han skall ha till att köra bandvagnen och andra terrängfordon på, så är väll min tanke att även jag skall sätta på ett flak med ramper för transport av tex fordon, men samtidigt ha möjlighet att köra även annat på och med den.
Givetvis byggt på fästena som man lär ha för karosskod 60

Så fick denna dag mej att komma på vad min 13 bil skall heta. Första tanken var Bergstrollet då jag inte har för tanke att sätta på stora myrbärande hjul, utan skall ha trelleborgarna till att börja med och de funkar fint på berg. 
Men efter denna övning så blir den nog att gå under namnet Bärgar trollet Army 5 
Och nu smids planer på hur den skall byggas lämpligast för ändamålet.

Ja så till filmen där jag flyttar valpen då

Till SALU Volvo Laplander L3314PU "902" med kapell över flaket
Volvo TGB 1314 A
Medlem i Olerum Offroad
Samt Smedjan offroders även kallad Smedjan Invalidos ;-)
Håller till i Skänninge Östergötland
Back to Top
Humlegaard View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Online Status: Offline
Post Options Post Options   Quote Humlegaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jul 2010 at 11:25
Smidigt!!
Även om det kanske är lite lutigt att backa med.
/M
Back to Top
Ricke View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Quote Ricke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jul 2010 at 11:39
Se där ja! Alla sätt är bra!! 
Back to Top
H.Hansen View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Online Status: Online
Post Options Post Options   Quote H.Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jul 2010 at 11:54
Ja konstigt nog gick det faktiskt fint att backa när jag skulle vända ekipaget på planen utanför verkstaden, och baka in valpen där den skulle stå Army 30
Inte ett märke på stötfångarna varken på 13 eller valp Army 39
Till SALU Volvo Laplander L3314PU "902" med kapell över flaket
Volvo TGB 1314 A
Medlem i Olerum Offroad
Samt Smedjan offroders även kallad Smedjan Invalidos ;-)
Håller till i Skänninge Östergötland
Back to Top
bv 202 View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Quote bv 202 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jul 2010 at 12:28
Army 28så kan man å göra Army 43
Back to Top
speedy View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group

Post Options Post Options   Quote speedy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jul 2010 at 15:04
Originally posted by H.Hansen

Jag skulle flytta min valp till garaget i Olerum från stugan vid köromerådet, och var själv men har ju nu tillgång till 13 bilen. och efter lite funderandes så tog jag 13 bilen och for i väg för att prova min lite halv tokiga ide.

Då jag har blivit lite inspirerad av Klas.B sitt bygge Myrmonstret som han skall ha till att köra bandvagnen och andra terrängfordon på, så är väll min tanke att även jag skall sätta på ett flak med ramper för transport av tex fordon, men samtidigt ha möjlighet att köra även annat på och med den.
Givetvis byggt på fästena som man lär ha för karosskod 60

Så fick denna dag mej att komma på vad min 13 bil skall heta. Första tanken var Bergstrollet då jag inte har för tanke att sätta på stora myrbärande hjul, utan skall ha trelleborgarna till att börja med och de funkar fint på berg. 
Men efter denna övning så blir den nog att gå under namnet Bärgar trollet Army 5 
Och nu smids planer på hur den skall byggas lämpligast för ändamålet.

Ja så till filmen där jag flyttar valpen då

Hansen, begge henda på rattetArmy 7
Speedy
Medlem av HMKF Romerike
TGB 13
Alt for mye å gjøre og alt for lite fritid

Back to Top
JDW View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Quote JDW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jul 2010 at 17:00

hård vägbana??

Ja det var ju inget sprut i kurvorna....Army 22
Vattenfall C303 m spel
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

This page was generated in 0,078 seconds.