![]() |
Flytt av valpen |
Post Reply
|
| Author | |
H.Hansen
Moderator Group
Joined: 24 Sep 2006 Location: Sweden Online Status: Online Posts: 4865 |
Post Options
Quote Reply
Topic: Flytt av valpenPosted: 30 Jul 2010 at 11:05 |
|
Jag skulle flytta min valp till garaget i Olerum från stugan vid köromerådet, och var själv men har ju nu tillgång till 13 bilen. och efter lite funderandes så tog jag 13 bilen och for i väg för att prova min lite halv tokiga ide.
Då jag har blivit lite inspirerad av Klas.B sitt bygge Myrmonstret som han skall ha till att köra bandvagnen och andra terrängfordon på, så är väll min tanke att även jag skall sätta på ett flak med ramper för transport av tex fordon, men samtidigt ha möjlighet att köra även annat på och med den. Givetvis byggt på fästena som man lär ha för karosskod 60 Så fick denna dag mej att komma på vad min 13 bil skall heta. Första tanken var Bergstrollet då jag inte har för tanke att sätta på stora myrbärande hjul, utan skall ha trelleborgarna till att börja med och de funkar fint på berg. Men efter denna övning så blir den nog att gå under namnet Bärgar trollet Och nu smids planer på hur den skall byggas lämpligast för ändamålet. Ja så till filmen där jag flyttar valpen då |
|
|
Till SALU Volvo Laplander L3314PU "902" med kapell över flaket
Volvo TGB 1314 A Medlem i Olerum Offroad Samt Smedjan offroders även kallad Smedjan Invalidos ;-) Håller till i Skänninge Östergötland |
|
![]() |
|
Humlegaard
Senior Member
Joined: 30 May 2010 Location: Norra Småland Online Status: Offline Posts: 114 |
Post Options
Quote Reply
Posted: 30 Jul 2010 at 11:25 |
|
Smidigt!!
Även om det kanske är lite lutigt att backa med.
|
|
|
/M
|
|
![]() |
|
Ricke
Senior Member
Joined: 21 Jan 2009 Location: Värnamo Online Status: Offline Posts: 159 |
Post Options
Quote Reply
Posted: 30 Jul 2010 at 11:39 |
|
Se där ja! Alla sätt är bra!!
|
|
![]() |
|
H.Hansen
Moderator Group
Joined: 24 Sep 2006 Location: Sweden Online Status: Online Posts: 4865 |
Post Options
Quote Reply
Posted: 30 Jul 2010 at 11:54 |
|
Ja konstigt nog gick det faktiskt fint att backa när jag skulle vända ekipaget på planen utanför verkstaden, och baka in valpen där den skulle stå
![]() Inte ett märke på stötfångarna varken på 13 eller valp
![]() |
|
|
Till SALU Volvo Laplander L3314PU "902" med kapell över flaket
Volvo TGB 1314 A Medlem i Olerum Offroad Samt Smedjan offroders även kallad Smedjan Invalidos ;-) Håller till i Skänninge Östergötland |
|
![]() |
|
bv 202
Senior Member
Joined: 09 Jan 2010 Location: SVERIGE Online Status: Offline Posts: 172 |
Post Options
Quote Reply
Posted: 30 Jul 2010 at 12:28 |
|
|
|
![]() |
|
speedy
Moderator Group
Joined: 19 Jan 2009 Location: Solør, Norge Online Status: Offline Posts: 1326 |
Post Options
Quote Reply
Posted: 30 Jul 2010 at 15:04 |
Hansen, begge henda på rattet
|
|
|
Speedy
Medlem av HMKF Romerike TGB 13 Alt for mye å gjøre og alt for lite fritid |
|
![]() |
|
JDW
Senior Member
Joined: 29 Sep 2006 Location: Bråne, Karlstad Online Status: Offline Posts: 907 |
Post Options
Quote Reply
Posted: 30 Jul 2010 at 17:00 |
|
hård vägbana?? Ja det var ju inget sprut i kurvorna.... |
|
|
Vattenfall C303 m spel
|
|
![]() |
|
Post Reply
|
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |