Terrängbil.net - Forum Homepage
Forum Home Forum Home > Terrängbil > Volvo Valp/Felt/C202
  New Posts New Posts RSS Feed: broomsar c202
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

broomsar c202

Post Reply Post Reply
Author
New Member
New Member

Online Status: Offline
Post Options Post Options   Quote volvorobban86 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: broomsar c202
    Posted: 30 Jul 2010 at 01:29
hej på er alla lite ny på vad det gäller valp bromsar över lag. men har förstått problemet vad det gäller luft i bromsar på dom. har en c202 som vill läcka igenom vid servona, letar efter renoveringsatser men det verkar dock som det är kört några ider? tacksam för hjälp! vill inte gärna lägga 12000 på bara detArmy 33 mvh robert

fan jävla oflyt hele tiden
Back to Top
OBELIX View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Quote OBELIX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jul 2010 at 08:06
Hej och välkommen hitArmy 2

Jag har bara erfarenhet av valpar, så tyvärr kan jag inte ge dej några råd då bromssystemen skiljer sej rätt mycket på C202 och valpen. Men det finns flera här som kan mycket om 202, Så du får säkert tips från dom snart.

SKREV OBELIX
Ordförande för Olerum Offroaders och medlem i Smedjan Offroaders
Min pixbox sida med bilder
VOLVO XC 903 -63, VOLVO 745 -89
Back to Top
Ricke View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Quote Ricke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jul 2010 at 11:04
Servona är inte helt roliga på 202:orna tyvärr.. jag har 4 st liggandes som du kan få köpa billigt om du vill plocka ihop nåt komplett.. Jag letade länge och väl efter renoveringssatser förra vintern, men hittade bara den stora tätningen som är 3/4".. Men jag gjorde senare som så att jag rev ur allt istället och monterade ett annat "vanligt" personbilsservo.. Det är lite pyssel, men då fungerar det sen och man har reservdelar tillgängligt på ett helt annat sätt! 
Back to Top
eile View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Quote eile Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jul 2010 at 11:54
Den lilla packningen finns på mått jag handlade den från jkp bromservice förr kostade den någon tia såg på något forum att den nu kostade 67:-   den tätar mot stången och förhindrar att olja rinner i mellan och hamnar vid membranet. Skulle membranet bli hål i går det bra att laga med vulcande laglappar och sulition.    Jag renoverade mina en gång på de 10K milen de var med, anledningen att de hamnade i containern var att plats behövdes till annat i kyltuneln.

Back to Top
volvorobban86 View Drop Down
New Member
New Member

Post Options Post Options   Quote volvorobban86 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jul 2010 at 17:03
där ser man. vad skulle du vilja ha för dom? vill gärna hålla den orginal med då det måste vara en av dom sista som rullades ut tror jag. eile, har du något nummer på packningen så man kan ringa och beställa? har dock hört att momentum kan göra packningar men frågan är vad priset blir på det... tack för hjälpen så länge Army 3
Back to Top
eile View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Quote eile Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jul 2010 at 20:11
Mina är slängda för länge sedan, smörj vid spännbandet knacka lite lätt vrid isär lossa bultarna och sen är det bara att plocka ut packningen mäta och handla ny,  se även till att inget skräp finns vid vippbryggan dvs den som styr vacumhjälpen.  surfar du runt på de andra forumen hittar du nog nummret på packningen.

Bjud Rickard någon hundring för de han har liggande för om du klantar dig när du demonterar kan ju ett membran bli hål i och reservdelar är ju bra att ha.

c202 skulle enl gamlat service blad få orginalservona utbytta hos volvo men alla jag stött på har haft samma gamla servon,  11 ans servon är bättre men inte c202 orginal.

Största bromstrulet är alla rören bak ovan tank som med fördel kan klippas bort. 

Back to Top
volvorobban86 View Drop Down
New Member
New Member

Post Options Post Options   Quote volvorobban86 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jul 2010 at 20:46
hehe okej, ska leta lite när tid finnes. haha dom var inte roliga att byta där uppe, förbrukade 23 meter när jag bytte alla rörArmy 2. tack för hjälpen eile

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

This page was generated in 0,031 seconds.