![]() |
NY TRÅD- DIFFBROMS |
Post Reply
|
Page <12 |
| Author | |
Teddan
Senior Member
Joined: 22 Aug 2007 Location: HEJA SUMPAN! Online Status: Offline Posts: 1158 |
Post Options
Quote Reply
Topic: NY TRÅD- DIFFBROMSPosted: 17 Aug 2010 at 13:05 |
|
Japp. Gjorde precis samma sak Eile. Har den nu som NÖD reserv.
|
|
|
'69 Valp L 3314 HT, '03 Passat Variant.
http://www.soost.com/valpen/ |
|
![]() |
|
eile
Senior Member
Post Options
Quote Reply
Posted: 17 Aug 2010 at 13:19 |
|
Troligen håller de nog länge trots vridningen men risken finns ju alltid att de inte är 100% raka och ger lite vibrationer vid högre hastigheter, eftersom min bara går landsväg så är alla tänkbara vibrationskällor trevligt att få bort för komforten.
|
|
![]() |
|
H.Hansen
Moderator Group
Joined: 24 Sep 2006 Location: Sweden Online Status: Offline Posts: 4878 |
Post Options
Quote Reply
Posted: 27 Aug 2010 at 11:45 |
|
Varför är det oftast den korta "högra" driv axeln som går av ?
Kanske bara något jag fått för mej men på min var det den och på många andra som kört av så är det den högra som går. Av någon outgrundlig anledning brukar det ringa folk jag inte ens har hört talas om och de säger att de hört att man skall kontakta mej om man behöver valpdelar. och just den korta driv axeln verkar det vara sug efter, många har frågat efter den, men alldrig någon som velat ha den vänstra långa
![]() |
|
|
Till SALU Volvo Laplander L3314PU "902" med kapell över flaket
Volvo TGB 1314 A Medlem i Olerum Offroad Samt Smedjan offroders även kallad Smedjan Invalidos ;-) Håller till i Skänninge Östergötland |
|
![]() |
|
Ake64
Moderator Group
Joined: 29 Dec 2006 Location: Sweden Online Status: Offline Posts: 2067 |
Post Options
Quote Reply
Posted: 27 Aug 2010 at 11:51 |
|
En gissning är att den, just för att den är kortare, är styvare än den längre och därför går av tidigare. Dvs den långa fjädrar mer och kan därför vridas fler grader än den korta innan den går av.
Som sagt, det är en gissning men det finns säkert någon mekkonstruktör som kan bekräfta eller dementera om jag har rätt.
|
|
|
Erfarenhet är något fantastiskt. Den hjälper dig att känna igen ett misstag när du begår det på nytt.
|
|
![]() |
|
eile
Senior Member
Post Options
Quote Reply
Posted: 27 Aug 2010 at 12:23 |
|
vad betingar drivaxlar för pris?
|
|
![]() |
|
H.Hansen
Moderator Group
Joined: 24 Sep 2006 Location: Sweden Online Status: Offline Posts: 4878 |
Post Options
Quote Reply
Posted: 27 Aug 2010 at 22:51 |
|
Ja du det är nog väldigt olika.
Sålde en kort för 500 + frakt och köpte tillbaka en kort för 500 + frakt någon månad senare ![]() Det går säkert att få både billigare och dyrare. Har för mej att några i Gestrike offroad köpte nya avlastade för 1500 kr st. men de är ju lite annorlunda då de är för valpaxlar med skivbroms.
|
|
|
Till SALU Volvo Laplander L3314PU "902" med kapell över flaket
Volvo TGB 1314 A Medlem i Olerum Offroad Samt Smedjan offroders även kallad Smedjan Invalidos ;-) Håller till i Skänninge Östergötland |
|
![]() |
|
Post Reply
|
Page <12 |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |